تبلیغ شماره 1

ممکن است هر یک از شما با افراد یا همکارانی آشنایی داشته باشید که در موقعیت‌های شغلیِ نه چندان رده بالایی به کار مشغول هستند. این افراد در بخش‌های مختلف سازمان شما به فعالیت مشغول هستند و اصلا به نظر نمی‌رسد که ثروتمند باشد. با این حال روزی می‌شنوید که فـــــلان همکارِ به ظاهر معمولیِ شما ثروت بسیار زیادی دارد!

 ویلایی در شمال کشور خریده و یا خودروی گران قیمتی دارد! اما این افراد که می‌توان آنها را «ثروتمندان پنهان» نامید، چگونه به چنین شرایطی دست پیدا کرده‌اند؟ البته منظور ما در اینجا آن دسته افرادی نیست که در قرعه‌کشی بانک برنده شده‌اند و یا ارثی به آنها رسیده است، بلکه کسانی را مد نظر داریم که با روش درست زندگی، انتخاب‌های هوشمندانه و سعی و کوشش به موقعیت کنونی خود دست یافته‌اند. نکات زیر از جمله مهمترین رازهای این ثروتمندان پنهان است:

 

۱- هرگز بیش از نیاز هزینه نمی‌کنند.

شاید این مورد به نظر شما بدیهی برسد، اما آنقدر تکرار شده است که دیگر شنیده نمی‌شود. در واقع محدود کردن هزینه‌ها و صرفه‌جویی هوشمندانه عاملی است که ثروتمندان پنهان را ثروتمند می‌کند. چراکه بسیاری از آنها هزینه اندکی می‌کنند و با صرفه‌جویی و پرهیز از زرق و برق‌های معمول در زندگی افراد پولدار مسیر خود را ادامه می‌دهند. به همین دلیل شناسایی بسیاری از آنها برای ما دشوار است. با این حال، اهمیت صرفه‌جویی در زندگی این افراد تا حدی است که بدون آن، شانس افزایش ثروت تقریبا از میان می‌رود. صرفه‌جویی و کنترل هزینه‌ها در حقیقت پایه اصلی تمام اقدامات آنها است.

 

۲- آموزش را جدی می‌گیرند.

آموزش مهمترین سرمایه‌گذاری این افراد است. چراکه با ارتقای مهارت شخصی و کاری می‌توانند درآمد خود را به صورت پیوسته افزایش دهند. در واقع آموخته‌های هر فردی مهترین عامل در یافتن موقعیت‌های شغلی، میزان درآمد و چشم‌انداز آینده است. از این رو مهارت‌ها و دانش مهمترین دارایی آنها محسوب می‌شود. نکته‌ای که در این زمینه شایسته توجه ویژه است آن است که آموخته‌های ما در طول زمان منقضی می‌شوند و به مانند هر دارایی دیگری استهلاک می‌یابند. از این رو لازم است به صورت پیاپی آنها را به روز رسانی کنیم و پشتوانه دانش خود را تقویت نماییم. این نکته‌ای است که از دید بسیاری پنهان می‌ماند. آنها تصور می‌کنند که یک بار آموزش دیدن در حوزه‌ای خاص برای ادامه کار کفایت می‌کند. در حالی که پیشرفت شغلی تکیه زیادی بر پیشرفت دانش و مهارتی دارد.

 

۳- زمینه کاری درست را انتخاب می‌کنند.

انتخاب شغل مناسب و سازگار با علایق و توانایی افراد، نقش بسیار مهمی در موفقیت آنها دارد. ثروتمندان پنهان در هنگام انتخاب شغل به تناسب آن با ویژگی‌های خود دقت می‌کنند و امکان استقرار طولانی مدت در موقعیت شغلی جدید را مورد بررسی قرار می‌دهند. این افراد از مشاوره متخصصان بهره می‌گیرند و با تحلیل دقیق‌تر بازار کار، انتخاب‌های خود را بهبود می‌بخشند.

 

۴- پس‌انداز کردن را خیلی زود آغاز می‌کنند.

ثروتمندان پنهان به محض کسب اولین درآمد پس‌انداز را آغاز کرده‌‌اند و اجازه داده‌اند پول به جای آنها کار کند. آنها مبالغ پس‌انداز شده خود را به تدریج در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با پیوستن به خدمات بیمه بازنشستگی زودتر از بسیاری افراد دیگر به آینده زندگی خود اندیشیده‌اند. ثروتمندان پنهان با تولد هر یک از فرزندان خود حساب پس‌انداز جداگانه‌ای افتتاح کرده‌اند تا از پسِ هزینه‌های آتی فرزند در زمینه‌های گوناگون برآیند. این کارها اطمینان خاطر این افراد را افزایش داده و ریسک‌پذیری سرمایه را بالاتر می‌برند.

 

۵- بیمه را از یاد نمی‌برند.

توجه به بیمه و پشتیبانی از دارایی‌ها و زندگی یکی از موارد دیگری است که میان ثروتمندان پنهان رواج دارد. این افراد مسائل مختلف مرتبط با سلامتی و طول عمر خود را در نظر می‌گیرند و بیمه‌های مورد نیاز را برای تضمین این حوزه‌ها تامین می‌کنند. به علاوه دارایی‌های این افراد نیز از طریق بیمه‌ها پشتیبانی می‌شود تا در برابر آسیب‌های احتمالی از آنها محافظت شود.

 

۶– از بدهی پرهیز می‌کنند.

این نکته عموما از دید دیگران پنهان می‌ماند. بدهی‌ها آرام آرام ثروت ما را تحلیل می‌برند و پیشرفت مالی را ناممکن می‌سازند. ثروتمندان پنهان از ابتدای فعالیت اقتصادی خود به این مساله آگاهی دارند و ضمن پرهیز از بدهکاری، سعی می‌کنند بدهی‌های احتمالی را در کم‌ترین زمان ممکن باز گردانند. با این کار نه تنها منابع خود را در برابر فشار بازگشت بدهی حمایت ‌می‌کنند، بلکه با پرهیز از بهره بازگشت پول از هدر رفتن درآمدها جلوگیری می‌نمایند.

 

 

منبع:

معیشت

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی