تبلیغ شماره 1

بالا رفتن سن میتواند همراه با مسئولیت های زیادی باشد، و تصمیماتی که باید خیلی هوشمندانه اتخاذ بشوند. بعضی از این تصمیم ها خیلی مهم تر هستند چون مستقیما روی کیفیت زندگی شما تاثیر می گذارند. یکی از این تصمیم ها میتواند در رابطه با مسائل مالی باشد.

 

اگر فاصله ای با 35 سالگی ندارید در مرحله ای هستید که لازم هست تصمیمات بزرگتری را بگیرید، تصمیماتی که مستقیما روی آسایش شما در سن بازنشستگی تاثیر میگذارند. تصمیمات مالی و سرمایه گذاری هم میتواتد از مهم ترین این تصمیمات باشند. 

 

۱ – یک حساب پس انداز برای روز مبادا داشته باشید .

لازم نیست هر ماه مبلغ خاصی را به این حساب بانکی واریز کنید ، اما یک مبلغ حداقل که بتواند یک حادثه را پوشش بدهد چقدر می تواند باشد ؟ مثلا اگر خدای نکرده تصادفی اتفاق بیفتد یا اگر بخشی از خونه نیاز به تعمیر داشته باشه بتوانید روی این مبلغ حساب باز کنید . این مبلغ شما را از قرض گرفتن می تواند نجات بدهد . و موقعی که حادثه ای اتفاق می افتد خیال تان راحت است که دغدغه مالی نخواهید داشت .

 

۲ – بدانید که پول تان چطوری خرج می شود .

برای همه ما پیش اومده که گاهی از یک خرج بی رویه احساس گناه کرده باشیم ، اما در طولانی مدت اگر این رفتار به یک عادت برای ما تبدیل شود حتما گران تمام خواهد شد . بعضی هزینه ها مثل اجاره منزل ، خرید روزانه مواد غذایی و هزینه حمل و نقل اجتناب ناپذیر هستند . اما در همین هزینه ها هم به میزان زیادی می شود صرفه جویی کرد . هوشمندانه خرید کنید و از اسراف و بریز و بپاش های الکی دوری کنید .

 

۳ – برای خودتان یک بودجه معین تعیین کنید .

یک راه حل جواب پس داده در این زمینه راه حل ۵۰/۲۰/۳۰ است. به این صورت که ۵۰ درصد از درآمدتان را به هزینه های ضروری مثل اجاره منزل ، هزینه های بیمه و مخارج روزمره اختصاص بدهید . ۲۰ درصد از درآمد تان را صرف پس انداز و هزینه های سرمایه گذاری کنید و ۳۰ درصد باقیمانده را به تفریحات ، مسافرت و هرچیز دیگه ای که خوشحال تان می کند اختصاص بدهید . برای این کار می توانید از نرم افزارهای مدیریت مخارج هم استفاده کنید و این نرم افزارها در پایان ماه گزارش مالی از درآمدها و هزینه ها به صورت درصد هم ارائه می کنند .

 

۴ – پول تان را هوشمندانه سرمایه گذاری کنید .

اگر علاوه بر بیمه عمرتان علاقه دارید که سرمایه گذاری های دیگه ای هم برای سنین بالا انجام بدهید ، از سرمایه گذاری های کوچک تر و با ریسک پایین تر شروع کنید . ممکن است که شما دارای شغلی در همین حیطه باشید ، اما اگر نیستید حتما برای سرمایه گذاری از مشاوره مدیران مالی کمک بگیرید . هیچ وقت تمام پس انداز زندگی تان را روی یک پروژه سرمایه گذاری صرف نکنید . ریسک پایین شکست را هم باید در نظر گرفت .

 

۵ – وصیت نامه بنویسید !

این کلمه آن قدر  که به نظر میاد وحشتناک نیست ! یک تصمیم مالی که هر انسان بالغی باید انجام بدهد . مخصوصا اگر افرادی هستند که از لحاظ مالی به شما وابسته هستند  مثل فرزندان و یا افرادی که تحت سرپرستی شما هستند . با مشاوره با یک وکیل می توانید تصمیم واقع بینانه تر و بهتری بگیرید . وقتی که این کار را  انجام بدهید خیال تان از بابت آینده مالی عزیزان تان راحت تر می شود .

 

 

منبع:

بهتر از دیروز
قطره

 
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی